ערכים של משרד עורכי דין ארוזים בתוך לוגו
לוגו לעורכי דין צריך להיות קוהרנטי ולארוז בתוכו את הערכים של המשרד. בתפישה שלי, לוגו למשרד עו"ד הוא המראה (ההשתקפות) שלך כבעל עסק. על זה בעצם מתבססת תורה שלמה של תדמית עורכי דין, שכוללת בתוכה את המיתוג המקצועי של המשרד.
חלק מרכזי במיתוג הוא הלוגו, שהוא למעשה הסמל שמייצג אותך ואת המשרד שלך, ותפקידו לומר ללקוחות: 'זה המשרד שלי, והוא הנכון עבורך'.
לוגו הוא מעין אריזה של ערכי המשרד. מה הכוונה? אם הערכים של המשרד הם למשל:
*חשיבה מחוץ לקופסה, *חדות, *שירות אישי, *מקצועיות, *חדשנות ו*טובת הלקוח תמיד לעיניכם.
הלוגו שלכם חייב לשדר זאת, גם בפרטים הקטנים ביותר, כמו; בחירת הצורה של הלוגו (חדה, רכה, מעוגלת או מרובעת) או בסוג הצבעים שתבחרו (כהים, בהירים, משלימים, מנוגדים או הרמוניים), וגם הדיוק של הקומפוזיציה ומיקום האלמנטים אחד מול השני או בשילוב של אחד בתוך השני. כל פרט בלוגו צריך לתת מענה על המסר ועל הערכים שלכם כמשרד.
תתארו לכם שיש משרד של עורכי הדין שהם מתאפיינים בחדות, מקצועיות, כאלה ששוחים בחומר המשפטי, ושכל תיק שמגיע אליהם זוכה לטיפול יסודי ולחשיבה אחרת עם טוויסט או פתרון מחוץ לקופסה, שמפתיע את הצד השני וגורם לו להתפשר ולא להמשיך לבית המשפט.
עכשיו תדמיינו שלמשרד הזה יש לוגו עם אותיות מסולסלות בצבע תכלת או ירוק זוהר, והאותיות מרושלות ויש בלגן בעיצוב… האם הלוגו החובבני הזה שמלווה משרד שיש לו ערכים של עוצמה, בהירות וחדות, יעשה שירות טוב למשרד מבחינה תדמיתית וייצג את המשרד בכבוד? האם זאת תדמית עורכי הדין שאליה כיוונתם? התשובה היא: 'ברור שלא'.
לוגו למשרד כזה חייב להיות לוגו שכל פרט קטן כגדול מדויק בו, הצבעים צריכים להיות חזקים ולשדר ביטחון וחשיבה מתוחכמת, הטיפוגרפיה תהיה מהודקת, ובסופו של דבר לוגו לעורך דין צריך לשרת את המשרד לטווח ארוך.
הדברים האלה מובילים אותי לחשוף בפניכם את הסיבות שבגללן ההשקעה ביצירת תדמית עורכי דין חשובה כל כך, והיא מתבססת על מיתוג גרפי ועל עיצוב לוגו מקצועי למשרד.