בניית אתר למשרד מוצלח – מהן חמשת המפתחות הועצמתיות לבניית אתר למשרד מוצלח? לא פעם נשאלת השאלה המתבקשת מה הופך משרד עורך דין מוצלח יותר ממשרד אחר? כיצד מתוך עשרות אלפי עורכי דין בוחרים לקוחות לעבוד עם משרד כזה או אחר ללא הפנייה מפה לאוזן? לרוב זה קורה כאשר חמשת המפתחות לאתר מוצלח למשרד עורכי דין מתקיימים באתר.
בניית אתר מוצלח למשרד עורכי דין חמשת המפתחות
הגדרת מטרת בניית אתר למשרד – מפתח מס' 1
אחד מהמפתחות לאתר מוצלח למשרד עורכי דין ובכלל לעסקים הוא הקשר מול הלקוח, לצורך העניין מול עורך הדין, אחת השאלות הכי חשובות שמתוות את דרכי הפעולה לתכנון, עיצוב, בניית וקידום האתר של המשרד תלוי על חודה של תשובה לשאלה זו. ושאלה זו הינה:
מה מטרת בניית האתר למשרד?
חשיבות התשובה הינה לשני הצדדים, הן לעורך הדין והן לבונה האתר, ברגע שהלקוח מבין מה המטרה שלשמה הוא רוצה אתר, קל לו יותר להכין תכנים, למקד את האתר, להשיג את התוצאות שהוא מכוון אליהן והכי חשוב למעצב האתר בתכנון האתר, בעיצוב ובבנייה ובטח שבטח בשלב של הקידום קל יותר להצליח כשברורה המטרה והרצונות של הלקוח, למעשה כל פעולה באתר עצמו אמורה להצדיק ולשרת את המטרה הזו.
איזה סוגי מטרות לבניית אתר למשרד עו"ד יכולים להיות לנו?
בוודאי שאלתם את עצמכם זאת, ישנו טווח רחב של מטרות והן תלויות לקוח וכל משרד עורכי דין לגופו, הפרמטרים שיכולים להיות בקביעת המטרה הינה: וותק המשרד, החשיפה שקיימת למשרד, הנוכחות במדיה, תחומי ההתמחות של עורכי הדין, התחרתיות או הנישה הייחודית והיכולות המיוחדות לעורכי הדין המדוברים.
ולשם המחשה אתן מס' דוגמאות:
מטרה ל- בניית אתר לעורך דין יכולה להיות: קבלת גל של לקוחות חדש שמתעניין בתחומי העיסוק של המשרד מכיוון שהפניות מפה לאוזן כבר לא מספיקות והפוטנציאל של המשרד לגדילה גבוה.
לרוב בדוגמה כזו המטרה תהיה לאורך כל הדרך ליצור אתר שיווקי שמעורר תגובה, אתר שימשוך לקוחות וישאיר אותם באתר ובעיקר יאפשר השארת פניות לידים חדשים ואיכותיים, הכנת תשתית האתר לקידום אורגני וממומן כך שהלקוח יוכל לנצל את מלוא הפוטנציאל באיסוף פניות איכותיות ולקוחות חדשים.
דוגמה נוספת: מטרה נוספת של עורך דין בבואו למעצב אתרים לעורכי דין יכולה להיות אתר תדמיתי פשוט ויציב שיאפשר ללקוחות המשרד למצוא אותם באינטרנט ולקבל רושם, לחזק את תחושת האמון דבר שיניע יותר לקוחות לסגור עסקאות גדולות ויציבות למשרד.
לרוב בדוגמה זו האתר ילווה במאפיינים שמחזקים את תחושת האמון, המבנה של האתר, הדפים, תחומי העיסוק, דגש על תוכן אודות המשרד, תמונות תדמית לעורכי דין שיהיו ברחבי האתר ולעיתים אף לחיזוק תחושת המקצועיות והמומחיות השקעה במחלקה של מאמרים ופסקי דין בתחומי העיסוק העיקריים.
דוגמה אחרונה למטרת בניית אתר: לעיתים מטרת הקמת אתר למשרד עורך דין יכולה להיות פרישת ההצלחות, יצירת הד וחיזוק המוניטין של המשרד.
במקרה כזה לאורך האתר יהיה ביטוי ומקום להעלאת המלצות לקוחות, גלריית חוות דעת כתובים, פעולות שיחזקו את תחושת המצוינות והמוניטין, פרמטר נוסף שיכול להיות כמענה למטרה הוא הוכחות של הצלחות מתוך העיתונות או הופעות בתקשורת ולשם כך יהיה דגש באתר עם עמוד מיוחד מן התקשורת או עמוד ייחודי של גלריית גזרי עיתונות ועוד…
כאמור במטרה זו לרוב זה תלוי חומרים ותכנים שהלקוח מגיע אתם ועם זה מתווים את האסטרטגיה.
לסיכום: בניית אתר אינטרנט מדויק, מוצלח תמיד יתחיל ויסיים עם המענה למטרה של הלקוח, תוך שאיפה מתמדת לקלוע בדיוק ובמהירות במטרה.
עיצוב אתר לעורכי דין מותאם אישית – מפתח מס' 2
התאמה אישית, וואו! כמה שמפתח זה מהותי וחשוב, מה שקורה בפועל לצערי שמשרדי קידום אתרים או אנשים ללא ידע והבנה בעיצוב והכרת עורכי דין בונים אתרים שמקודמים בגוגל אך בפועל אין בהם שום עקביות בעיצוב, שום טעם עיצובי שמייצג את עורך או עורכת הדין, ללא שום מחשבה על חוויית הגולש באתר.
חשוב לי שתבינו שעיצוב גרפי בעיצוב אתרים לא רק מהותי כי אם קריטי, ככלל שללקוח הפוטנציאלי שיגיע לאתר בעקבות הקידום, יגיע לאתר מעוצב, מרשים, נעים, עם ניווט ונראות נעימה ומיוחדת כך ההישארות שלו באתר והרצון להשאיר פרטי התקשרות יהיו הרבה יותר גבוהים וזהו פרמטר אקוטי מכיוון שאם כבר השקעתם בשיווק דיגיטלי, בקידום אורגני לאתר עורכי דין לא חכם כבר להשקיע בהישארות של מבקרים באתר ע"י עיצוב חכם וחווייתי?
מהו אתר מותאם אישית לעורכי דין?
זהו אתר שלא נשען על תבנית קיימת אלא אתר שמעוצב ונתפר בהתאמה למיתוג הגרפי שלכם, עיצוב שהוא לא שבלוני או מותאם מתוך תבנית אלא אתר עם יציאה מחוץ לקופסה ועיצוב מקצועי.
ד"א לידיעה כללית גם אם וכאשר נשענים על תבנית ויש סיבות טובות שניתן לבחור בכך עדיין רצוי וחשוב מאוד ליצור התאמה אישית וליצור עיצוב מותאם אישית, משהו שלצערי לא רואים מספיק בשטח באתרי עורכי דין.
לעומת זאת כאשר כן בוחרים להישען על תבניות יציבות חובה על גביהן לבנות עיצוב מותאם ללקוח ולשפה הגרפית שלו כך שגם אם עורך דין אחר משתמש באותה תבנית לעולם לא יבחין בזאת גולש שיגיע לאתרים.
לסיכום: עיצוב אתר בהתאמה אישית חשוב מאוד להצלחת הנוכחות שלכם במדיה ובפרט ב- אתר אינטרנט למשרדי עורכי דין שבו הרושם הוא לא רק אמירה כי אם קביעת סטטוס.
התאמה רספונסיבית בבניית אתר של עו"ד – מפתח מפתח מס' 3
לכל הלקוחות הפוטנציאלים שלך עו"ד יקר יש טלפון נייד, כלומר זהו חטא לא לבנות את האתר באופן שיותאם למסכי הטלפונים הניידים, חטא והחטאה למטרות שקבענו. כיום יותר מ 65% אנשים גולשים לאתרים ונותני שירותים באמצעות הטלפון הנייד- לא הייתם רוצים לפספס כמות של גולשים כזו נכון???
לסיכום: כאשר אנו בונים אתרים ישנו מפתח חשוב מאוד ל- בניית אתר למשרד מוצלח והוא התאמה רספונסיבית למסכים, לטאבלט ולטלפון נייד וחשוב לאחר בניית האתר גם לבדוק את נראות האתר במדיות הללות כדי למקסם כל הגעה של לקוח לאתר שלכם.
בניית מבנה אתר של משרד עורכי דין מהיר וחזק – מפתח מס' 4
אתר של עורכי דין מחויב במבנה שלמעשה מציג ומפאר את תחומי העיסוק של המשרד, פורש את הידע, הוותק והניסיון של המשרד.
אל לכם לשכוח שישנו גם אלמנט נוסף שחשוב לאתר מוצלח והוא אתר שבנוי נכון, כלומר אתר אינטרנט לעו"ד שבנוי בחלק הקדמי המוצג ללקוחות ולגולשים באופן חכם ואתר שבצדו האחורי של האתר אשר גלוי רק לעורך הדין בעל האתר, גם הוא יהיה מתוכנן, מטופל ומאופיין נכון.
כאמור חשוב שהאתר והמבנה החיצוני והזרימה באתר תיצור חוויה ללקוחות שמגיעים אליו בדיוק באותה מידה שבה רצוי שבעל האתר יוכל בקלות לתפעל, לעדכן ולחדש אותו ללא הגבלה או מגבלה טכנית (כלל הניתן), אי לכך אנו תמיד מקפידים לעצב אתר עם מבנה שמותאם לעורכי דין וגם בונים סביבת קלה לתפעול האתר מאחורי הקלעים.
שימו לב שנדבך חשוב נוסף הוא מהירות האתר, ככל שהאתר בנוי מאחורי הקלעים באופן מקצועי כך האתר יהיה מהיר יותר וכיום גוגל מדרגת גבוה אתרים שהגלישה בהם מהירה וטעינת האתר מהירה כדי להגיע לזה יש לבנות אתר עם תבנית קלה וחזקה, אתר שמאוחסן ב- חברת אחסון טובה, אתר שאין בו פלגינים מיותרים ועוד המון פרמטרים שבהם אנו מתחשבים בבניית אתר מקצועי לעו"ד.
בניית אתר מותאם לקידום האתר בגוגל – מפתח מס' 5
אז בנו לכם אתר, עיצבו אותו, התאימו אותו רספונסיבית אך במידה ובונה אתרים לא בנה את האתר באופן מקצועי והבנייה של האתר היא חובבנית, הרי שהקידום של האתר אותה הפעולה שבסופו של יום תביא לכם גל של לקוחות – פשוט לא יעבוד! וחבל.
עו"ד זכרו, עבודה חובבנית של אתר היא נזק לעיתים לטווח ארוך וככזו היא אף תותיר אתכם עם אתר שלא משרת אתכם אלא גורם נזק תדמיתי וכאמור הפתרון היחידי יהיה למחוק את האתר ולבנות אותו מחדש וזהו צעד שלרוב יגרור השקעה נוספת בתקציב וזמן יקרים.
מניסיוני יצא לי לקבל ליידי פרויקטים שבהם עורך הדין שילם פרוטות על אתר וקיבל אתר חובבני שעמוס בפלגינים מיותרים ולא רלוונטים לעורכי דין ולצרכיהם, אתר כבד, עם גלישה איטית, ללא עיצוב ואפיון, ללא ייצוג מכובד של עורך הדין, עם בלאגן מאחורי הקלעים ובעיצוב החיצוני, אתר שבסופו של יום כל גולש באתר היה יוצא מהר ולא נשאר בו יותר משנייה, וגם היו משקיעים בו אלפי שקלים ב- קידום אורגני לעורכי דין או ממומן לא היו מקבלים תוצאות כמו באתר מעוצב, מהיר ומקצועי.
לסיכום: לקדם אתר זה אפשרי והרבה פעמים פונים אליי בבקשה לקידום האתר עוד לפני שבכלל בעלי המשרד חושבים על איך האתר יראה, עד כמה הוא בנוי נכון, עד כמה הוא ישרת אותם נאמנה ולפני בכלל שיש להם אתר ובעיניי זה קו מחשבה שגוי מכיוון שאם קודם תשקיעו בבניית אתר יציב ומקצועי התוצאות בקידום שלכם יהיו פי אלף יותר משמעותיות ויחזירו את ההשקעה במהרה, כמו בבניית בניין מפואר, אם לא יהיו יסודות חזקים, חשיבה על הפרטים הקטנים והגדולים, יצירת סביבה תומכת ועוצמתית, מספיק טעות אחת או רעידת אדמה אחת וכל הבניין יתמוטט, לכן חשוב לבחור חברה לבניית אתרים שתדע לבנות לכם אתר יציב, עוצמתי שלטווח ארוך מניב תשואה והחזר להשקעה הגבוהה שלכם.
טיפ~
אומנם זה לא מחייב אך ישנם לקוחות שכאשר האתר מוכן הם נעזרים בתכנון שבועי להכנת התכנים ומשבצים ביומן זמנים להכנת חומרים וטקסטים שאותם הם מעבירים לעורכי תוכן רלוונטים.
הי שמי חגית אמיתי, אני מעצבת אתרים לעורכי דין עם התמחות ספציפית בבניית אתרי אינטרנט לעורכי דין הידע והניסיון שצברתי מאפשרים לכם לקבל אתר שיש בו את חמשת המפתחות לאתר מוצלח, אתם מוזמנים לפנות אליי לבניית אתר יוקרתי למשרד וקידומו בדיגיטל.